CNCFR: Fonduri de 10 miliarde euro pentru reabilitarea Coridorului IV Transeuropean

Proiectul pentru reabilitarea Coridorului IV Transeuropean de cale ferata necesita investitii totale de aproximativ 10 miliarde euro, in prezent aflandu-se in curs de finalizare tronsoanele Predeal - Campina (in valoare de 287,4 milioane de euro) si Fundulea - Fetesti (225 milioane de euro). Alte sectoare, necesitand investitii totale de peste 1,9 miliarde euro, au fost lansate la finele anului trecut sau vor fi demarate in 2012, in timp ce lucrari de peste 7,6 miliarde euro au fost programate pentru intervalul 2014-2020. Fondurile pentru realizarea obiectivelor provin din finantari europene (prin programul ISPA, din Fondul de Coeziune), de la bugetul de stat sau din credite contractate de la Banca Europeana de Investitii (BEI). Pana in prezent, au fost finalizate lucrarile pe o distanta de numai 211 km (pe tronsoanele Bucuresti - Campina, Bucuresti Nord - Baneasa - Fundulea si Fetesti - Constanta). In trimestrul al doilea al acestui an este prevazuta finalizarea lucrarilor de modernizare a sectorului de cale ferata Predeal - Campina, pe o lungime de 48 de kilometri. Pentru realizarea investitiei au fost cheltuite fonduri de 287,4 milioane de euro (fara TVA), executia propriu-zisa fiind demarata inca din anul 2007. Celalalt tronson aflat in constructie face legatura dintre localitatile Fundulea si Fetesti, are o valoare de 255 milioane de euro si termenul de finalizare stabilit pentru trimestrul al treilea al anului viitor.
Vor fi demarate proiecte de 1,9 miliarde euro
In perioada urmatoare vor fi initiate proiecte de investitii pentru continuarea lucrarilor de modernizare a Coridorului IV Transeuropean ce vor depasi 1,9 miliarde euro. In acest sens, la finele anului trecut au fost atribuite lucrarile de modernizare a tronsonului Curtici - Simeria, pe o distanta de 41,18 km. Valoarea investitiei este de 292,9 milioane de euro, finantarea fiind asigurata din Fondul de Coeziune, de la bugetul de stat si printr-un credit contractat de la BEI. Cererea de finantare a fost depusa, deja, la Autoritatea de Management a Programului Operational Sectorial - Transport (AM POS-T). Termenul de incepere a lucrarilor a fost stabilit pentru primul trimestru al acestui an, proiectul urmand a fi definitivat in ultimele luni din 2014. Tot in aceasta perioada vor fi realizate si lucrarile la sectorul de cale ferata Simeria - Coslariu, care va fi extins, in acelasi timp, de la 68 km la 69,2 km. Valoarea investitiei este de 651,34 milioane de euro (fara TVA). In prezent a fost inaintata solicitarea de cofinantare prin Fondul de Coeziune si au fost atribuite contractele de executie pentru doua loturi geografice (Vintu de Jos - Simeria si Coslariu - Vintu de Jos) si cel pentru realizarea instalatiilor Sistemului European de Management al Traficului Feroviar (ERTMS). Lucrarile de executie a tronsonului Coslariu - Sighisoara (in valoare totala de 910,7 milioane de euro) ar putea fi demarate tot in prima parte a acestui an, contractul de executie pentru lotul Sighisoara - Atel fiind atribuit recent. De asemenea, pentru celelalte doua subsectoare incluse (Atel - Micasasa si Micasasa - Varianta Podului Mures Coslariu) se afla in curs de desfasurare procedurile de licitatii. Durata de realizare a proiectului este de 4 ani, intregul tronson urmand a deveni operational in ultimul trimestru din 2015. Un alt obiectiv important ce va fi demarat in prima jumatate a acestui an vizeaza reabilitarea podurilor dunarene Cernavoda (cu o lungime de 1,5 km) si Fetesti (970 de metri). Valoarea investitiei a fost evaluata la 54 milioane de euro. Hotararea de Guvern privind acest obiectiv a fost aprobata, in prezent fiind in pregatire cererea de finantare pentru obtinerea de fonduri europene. In cazul in care proiectul se va derula in conditii normale, cele doua poduri ar deveni circulabile in trimestrul al doilea al anului 2015.
Peste 7,6 miliarde euro se vor cheltui pentru proiecte noi, pana in 2020
O alta componenta a proiectului complex de modernizare a Coridorului IV Transeuropean este reprezentata de proiectele prevazute a fi realizate pana in 2020, finantate prin programul POS-T 2014-2020. Sunt vizate sase tronsoane, in valoare totala de peste 7,6 miliarde euro: Curtici - Simeria (2,02 miliarde euro), Arad - Timisoara - Caransebes (155 km, 500 milioane de euro), Craiova - Strehaia - Drobeta Turnu Severin - Caransebes (226 km, 1,93 miliarde euro), Craiova - Calafat (107 km, 500 milioane de euro), Sighisoara - Brasov (120 km, 1,96 miliarde euro) si Predeal - Brasov (26,9 km, 700 milioane de euro). In acest an este prevazuta elaborarea sau revizuirea studiilor de fezabilitate, a proiectelor tehnice, precum si stabilirea detaliilor de executie pentru majoritatea proiectelor. Informatii suplimentare, la www.mt.ro

PARTENERI INSTITUTIONALI

OAR
CIROM
AICPS
FPSC
ADUC
CNI
ARACO
RGBC
CTDS
PPTT
AHK
PSC
APIVMR
ROENEF
OER
OAER
ROMEPS
PRO-NZEB
AAECR
mfe
ECONET
BPIE
APMCR
UAUIM
UTCB
SIEAR
ASI
AIIR
AIVR
ARCA
PREFBETON
PROBCA
CSOC
FGS

ORGANIZATORI

Agenda
FEREASTRA
DEPARTAMENT ORGANIZARE: Adresa: Str. Ienachita Vacarescu 17, Sector 4, Bucuresti; Tel./Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17; E-mail: office@agendaconstructiilor.ro
© Copyright 2007-2024 EURO-Constructii & EURO-Fereastra.
Click aici pentru revocare consimțământ Cookie