Descriere: Modificarea fundamentala a caracteristicilor climatice, la nivel mondial, nu constituie doar un subiect la moda, dezbatut de oamenii de stiinta in cadrul unor conferinte specializate, ci are efecte directe asupra vietii cotidiene. In prezent, planeta se confrunta cu o serie de fenomene meteorologice distructive, cum ar fi: valuri de caldura, seceta, furtuni si uragane, ploi torentiale, inundatii etc. Pentru a solutiona o mare parte dintre efectele negative ale acestora, este necesara o abordare care sa aiba ca pivot central cresterea eficientei energetice a imobilelor. Elementele constructive ce pot contribui la imbunatatirea performantelor de termoizolare sunt reprezentate de diversele sisteme de acoperire a cladirilor. Deja in cazul noilor constructii se experimenteaza principiul "caselor cu aport energetic suplimentar", prin care se poate produce chiar si un excedent al resurselor. Seminarul sustinut de specialistul IFT Rosenheim se refera la principalele inovatii tehnologice care pot fi aplicate pentru a indeplini exigentele tot mai sporite de termoizolare.
Conferentiar: David Hepp, IFT Rosenheim
Experienţa profesionala: (2005-prezent) director adjunct departament certificare şi supraveghere IFT Rosenheim; (din 2002) director departament inspecţie şi supraveghere IFT Rosenheim; (1992-2002) specialist in cadrul departamentului de inspecţie şi supraveghere IFT Rosenheim; (1990-1992) tehnician in cadrul Michelstadt/Odw; (1983-1990) tehnician in producţie/montaj de ferestre şi uşi din lemn.
Descriere: Specialistii IFT Rosenheim au identificat noile tendinte in proiectarea de ferestre, fatade si executia de geam termoizolant. Simpozionul include o descriere a aspectelor inovatoare in ceea ce priveste designul ansamblurilor de tamplarie, precum si detalii referitoare la performantele de termo - fonoizolare, in conformitate cu normele europene. Totodata, vor fi disponibile informatii despre procedeele inovatoare de realizare a peretilor cortina, fiind descrise tehnologiile moderne de fabricare a geamului termoizolant. Unul dintre subiectele de interes este constituit de executia de ferestre cu vitraje lipite, acestea asigurand un coeficient de transfer termic superior sortimentelor traditionale.
Conferentiar: Odette Moarcas, IFT Rosenheim
Studii: (1982 - 1987) Facultatea de Industria Lemnului, Universitatea "Transilvania", Brasov. Experienta profesionala: (2002-prezent) angajat la IFT Rosenheim, avand ca responsabilitati: elaborarea de programe in cadrul departamentului de cercetare-dezvoltare (proiecte europene, cooperare, optimizarea metodei de protectie a lemnului pentru executia de tamplarie etc.); testarea ansamblurilor din lemn si materiale compozite; coordonarea tezelor de licenta in colaborare cu Universitatea Politehnica din Rosenheim, Germania; (2001-2002) consultant in cadrul Camerei de Comert si Industrie din Brasov, specializat in programe de finantare, din fonduri europene, pentru IMM; (1991-2002) lector la Facultatea de Industria Lemnului, Universitatea “Transilvania”, Brasov; (1987-1991) inginer la fabrica de mobilier IPL, Iasi, specializat in proiectare si productie. Alte studii: (2000) lucrare de post-doctorat la Centrul de Studii pentru Productie Forestiera (FPRC) din High Wycombe, Marea Britanie (colaborare la proiectul "Metoda nedistructiva pentru analiza placilor compozite din lemn, prin intermediul ultrasunetelor"); (1995-1999) teza de doctorat la FPRC Wycombe si la Universitatea Brunel din Londra, cu titlurile: "Stabilirea si repartizarea sarcinii la elementele din lemn pentru pardoseala" si "Scheme de acordare a burselor internationale"; (1992-1994) activitati de cercetare la Universitatea Politehnica din Rosenheim, in calitate de "visiting researcher" (bursa DAAD), avand ca tema: "Optimizarea structurilor din lemn prin folosirea metodei FEA".
Descriere: Tema vizeaza un subiect de actualitate, din perspectiva implementarii cu succes a cerintelor cuprinse in specificatiile standardelor europene din bransa de tamplarie termoizolanta si fatade cortina. Astfel, pentru fabricantii din bransa, aplicarea marcajului CE la aceste categorii de produse si introducerea sistemului de certificare a calitatii constituie masuri fundamentale in vederea dezvoltarii ulterioare a afacerii, la nivel european.
Conferentiar: David Hepp, IFT Rosenheim
Experienta profesionala: (2005-prezent) director adjunct departament certificare si supraveghere IFT Rosenheim; (din 2002) director departament inspectie si supraveghere IFT Rosenheim; (1992-2002) specialist in cadrul departamentului de inspectie si supraveghere IFT Rosenheim; (1990-1992) tehnician in cadrul Michelstadt/Odw; (1983-1990) tehnician in productie/montaj de ferestre si usi din lemn.
Descriere: Tinand cont de faptul ca data intrarii in vigoare a SR EN 14351-1 a fost stabilita pentru 1 februarie 2010, derularea rapida a proceselor de Inspectie Initiala de tip (ITT) si Control al Productiei fabricii (FPC) reprezinta o necesitate obiectiva. Simpozionul include cateva subiecte ce descriu procedurile specifice implementarii procesului FPC. Societatile ce activeaza pe piata autohtona trebuie sa inteleaga importanta aplicarii si intretinerii unui sistem performant al FPC, desi pentru evaluarea conformitatii produselor respective nu se impune certificarea de catre un organism notificat (conform prevederilor standardului SR EN 14351-1). Totusi, fabricantii au responsabilitatea exclusiva a mentinerii caracteristicilor de performanta, asigurand functionarea in conditii de siguranta a produselor proprii. Astfel, se impune verificarea sortimentelor comercializate, astfel incat sa fie corespunzatoare intentiilor de utilizare. Mai mult, este vital ca si operatiile de instalare sa fie realizate in conditii corecte si sa fie controlate/certificate de institutii specializate.
Conferentiar: Doina Mincu, 3M Security
Studii: (2002-2006) Colegiul Tehnic de Constructii - Bucuresti; Experienta profesionala: (2005 - prezent) director general al firmei 3M Security; (2004-2007) consilier al Patronatului Producatorilor si Montatorilor de Geamuri, Ferestre si Fatade; 15 ani in domeniul tamplariei termoizolante; Alte studii: (2004) Curs de auditori pentru sistemele de management al calitatii si mediului; (2007) Curs LRQA Lead Auditor ISO 9001:2000; (2009) Responsabil calitate (CQ) pentru domeniile "materiale de constructii" si "constructii civile", autorizat de Inspectoratul de Stat in Constructii.
Descriere: Subiectul prezentat este structurat in cateva parti distincte. Prima dintre acestea se refera la previziunile pe termen scurt, referitoare la evolutia pietei de tamplarie termoizolanta din Europa de Est, pe baza unui studiu elaborat de Interconnection Consulting. A doua sectiune vizeaza analiza datelor statistice cu privire la structura importurilor de sisteme, datele fiind furnizate de Institutul National de Statistica (INS). Tema se incheie cu o prognoza conceputa pe baza ultimelor studii referitoare la piata de constructii din Romania, pornind de la raspunsurile a peste 1.500 de manageri din bransa.
Conferentiar: Ovidiu-Victor Stefanescu, Revista FEREASTRA
Studii: (1998 - 2003) Facultatea de Marketing si Economia Serviciilor - Universitatea Artifex - Bucuresti;
Experienta profesionala: (2004 - prezent) senior editor revista Fereastra; (2000 - 2002) redactor economic la cotidianul Ora; (1999 - 2000) redactor la Cronica Romana.
Descriere: Persoanele specializate in vanzari se afla in fata unei provocari fara precedent, pe fondul acutizarii recesiunii. In contextul actual, agentii comerciali trebuie sa se familiarizeze cu noile cerinte ale utilizatorilor. In general, comerciantii sunt perceputi ca persoane carora le lipseste buna intentie fata de cumparatori si actioneaza in dezavantajul acestora. De aceea, este necesara abordarea realista a domeniului vanzarilor, prin evidentierea mentalitatii clientului. Ca urmare a recesiunii, cresterea profitabilitatii unui producator de ferestre se bazeaza mai ales pe dinamizarea vanzarilor de tamplarie, pentru care se impune indeplinirea exigentelor fiecarui beneficiar.
Conferentiar:

Dan Lixandru, director general PRO BUSINESS CONSULTING

Studii: (1995 - 1999) Facultatea de Sociologie, Universitatea Bucuresti; (1988 - 1994) Facultatea de Electrotehnica, Universitatea Politehnica, Bucuresti;
Experienta profesionala: (2002 - prezent) director general Pro Business Consulting, companie specializata in training, coaching si dezvoltare organizationala; (1998 - 2005) training manager, head of traininig & education, coordonator training, trainer ING Group; (1994 - 1998) inginer de vanzari, manager de zona in companii din urmatoarele industrii: sisteme de alarma, copiatoare, electrocasnice;
Alte studii: (1997 - 1999) Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative - Departamentul de Relatii Internationale.
Descriere: Un studiu recent arata faptul ca, daca in 2008 pe piata de tamplarie termoizolanta se putea discuta despre “avantajul comerciantului”, ca urmare a puterii de cumparare sporite (factor generat de diferitele moduri de finantare a consumului), anul 2009 se caracterizeaza prin inversarea acestui trend, fiind vizibil "avantajul cumparatorului”. Acest lucru se datoreaza dezechilibrelor de consum care au determinat declinul financiar, lipsa lichiditatilor si diminuarea numarului de contracte/comenzi fiind doar cateva dintre problemele actuale pe care le consemneaza firmele din bransa de ferestre. Din punct de vedere psihologic, mentalitatea potentialilor beneficiari s-a schimbat considerabil, astfel incat, in prezent, se observa cateva manifestari specifice in acest sens (clientul este prudent in ceea ce priveste cheltuirea banilor, are nevoie de mai multa informatie pentru a cumpara si isi exprima aversiunea fata de agresivitatea comerciala). A devenit imperios necesar ca fabricantii de tamplarie din Romania sa constientizeze importanta clientului si sa ia atitudine in acest sens, prin promovarea de produse si servicii de calitate, la un pret onest, cu o atitudine potrivita. Cei care sunt receptivi la schimbare vor fi competitivi in raport cu firmele concurente, elaborand o strategie orientata in mod real pe indeplinirea exigentelor utilizatorilor. Planul respectiv va fi conceput astfel incat sa abordeze toate nivelurile afacerii, vazand elemente definitorii: managementul vanzarii, marketing, imaginea firmei/marcii de tamplarie pe piata etc. De asemenea, trebuie implementate schimbari in sfera comportamentala a comerciantilor ce isi vor focaliza atentia mai intai asupra segmentului de piata caruia li se adreseaza si, dupa aceea, asupra fiecarui client in parte. Noua strategie de vanzare se distinge printr-o flexibilitate pronuntata in relatia cu beneficiarul. In cadrul simpozionului, sunt identificate principalele metode prin care ideea "Fiecare client, o alta abordare" poate fi pusa in practica. Astfel, vor fi abordate in detaliu principalele aspecte pe baza carora se pot contura noile strategii de afaceri: procesul de vanzare in conditiile actuale; puncte de precautie in ceea ce priveste comercializarea; importanta atitudinii potrivite, ca factor de motivare.
Conferentiar:

Mariana Agapie, Expert in vanzari, acreditat WIFI - Austria

Studii: (1993-1998) Facultatea de Arhivistica si Bibliologia Informarii, Universitatea Valahia - Targoviste; (1998-2002) Facultatea de Management, Academia de Studii Economice Bucuresti;
Experienta profesionala: (2000-prezent) trainer in vanzari pentru Europa de Est, acreditat de Centrul de Training WIFI Austria; (2002-prezent) a realizat proiecte derulate in domeniul vanzarilor pentru: ING, Banca Transilvania, Clever BS, Allianz Tiriac, Institutul de Asigurari etc.
Descriere: In contextul economic actual, identificarea de procedee pentru stimularea dinamicii vanzarilor directe de tamplarie termoizolanta (operatiuni efectuate prin intermediul spatiilor comerciale proprii - tip showroom) reprezinta o provocare fara precedent pentru firmele specializate in acest domeniu de activitate. In acest sens, consultanta acordata echipei de vanzari a devenit o necesitate obiectiva, iar managerii trebuie sa tina cont si de aspectele legate de perfectionarea profesionala a angajatilor. Simpozionul include o descriere a principalelor metode ce pot fi aplicate in vederea stabilirii elementelor ce determina cresterea randamentului. Totodata, sunt disponibile informatii cu privire la masurarea acestui indicator si a eficientei specifice domeniului de retail din Romania. Unul dintre subiectele de interes il constituie prezentarea unor instrumente de lucru aflate la indemana managerului pentru majorarea nivelului de profitabilitate a unui showroom.
Conferentiar:

Adrian Barbu, The Consultants Romania

Studii: (1985-1989) Facultatea de Filologie, Universitatea Cluj-Napoca;
Experienta profesionala: (2008 - prezent) managing partner al Grupului The Consultants Romania si director general Powerlink; (2007) director comercial, Dunlap Sunbrand International Romania; (2005-2006) director de vanzari si marketing Flanco International; (2003-2004) director de vanzari si dezvoltare Neoset Romania; (1997-2002) director de marketing categorii speciale si director de vanzari si trade marketing Kraft Foods Romania; (1994-1996) director regional A & D Pharma Holding;
Alte studii: (1995-1999) MBA - Administrarea intreprinderilor, Universitatea din Toulouse, in colaborare cu Universitatea Cluj-Napoca.
Descriere: In cadrul temei sunt prezentate principalele procedee aplicate de conducerea celor mai importante firme din bransa autohtona de tamplarie in comparatie cu metodele folosite pe pietele internationale. Cu acest prilej, participantii pot sa-si exprime opiniile cu privire la efectele recesiunii asupra firmei proprii si segmentelor de piata specifice. Prin dezbaterea celor mai importante probleme ale sectorului de ferestre se vor identifica diverse procedee de elaborare a noilor strategii de afaceri, care sa contribuie la contracararea situatiilor negative determinate de criza economico-financiara.
Moderator:

Ovidiu-Victor Stefanescu, Revista FEREASTRA

Studii: (1998 - 2003) Facultatea de Marketing si Economia Serviciilor - Universitatea Artifex - Bucuresti;
Experienta profesionala: (2004 - prezent) senior editor revista Fereastra; (2000 - 2002) redactor economic la cotidianul Ora; (1999 - 2000) redactor la Cronica Romana.
Descriere: Criza financiara mondiala, care a influentat negativ si activitatea firmelor din bransa de tamplarie termoizolanta, isi manifesta efectele in continuare, astfel incat - pe termen scurt si mediu - se impune identificarea unor metode potrivite de reducere a costurilor. Astfel, folosirea de echipamente automate pare a fi o solutie viabila in vederea obtinerii de ansambluri de calitate, conform normelor europene si reducerii cheltuielilor cu personalul. Insa noile tehnologii trebuie coordonate in mod corespunzator, pentru a se evita pierderile. In cadrul simpozionului, specialistul firmei Urban se refera la principalele procedee de planificare a productiei. In acest sens, conceptul de automatizare nu se mai refera strict la "robotizare", ci, mai ales, la asigurarea unui flux continuu de fabricatie. Totodata, implementarea de aplicatii software pentru managementul fluxului de informatii, precum si amplasarea judicioasa a utilajelor in cadrul unitatii de productie reprezinta alte aspecte care contribuie la cresterea randamentului si, implicit, a profitabilitatii unei companii.
Conferentiar:

Werner Lindner, Urban GmbH & Co KG

director de export al societatii Urban GmbH & Co KG - Germania; peste 34 de ani de experienta in domeniul tamplariei.
Descriere: Specialistul Veka prezinta solutii tehnice destinate executiei de tamplarie din PVC, subliniind adaptabilitatea sistemului din categoria premium Alphaline 90, ce poate duce la o izolare termica a ferestrei de pana la 0,8 W/mpK. De asemenea, vor fi reliefate avantajele utilizarii altor componente performante, cum ar fi sistemul pentru obloane Veka Sun (de 52 mm), precum si elementele de cuplare, disponibile intr-o gama diversa. Astfel, produsele Veka ofera utilizatorului siguranta si confortul necesare unei locuinte moderne, iar fabricantii de tamplarie au la dispozitie produse si servicii competitive.
Conferentiar: Dirk Lehmann, director aplicatii tehnice VEKA AG
Studii: (1988-1990) Facultatea Tehnologia Constructiilor de Masini la Universitatea Tehnica din Magdenburg;
Experienta profesionala: (1995 - prezent) director aplicatii tehnice VEKA AG; (1994) sef sectie centrale termice, Hoffmeier-Industrieanlagen GmbH din Hamm; (1992-1993) inginer automatizari, Deutschen Bundesbahn AG din Hamm; (1990) inginer Hoesch-Rohr AG din Hamm;
Alte studii: (1993-1995) studii aprofundate in tehnologia constructiilor de masini la Scoala Tehnica Superioara din Hamm; (1990-1992) inginerie mecanica industriala la Deutschen Bundesbahn AG din Hamm;(1983-1985) studii aprofundate la Scoala Superioara Politehnica din Guben.
Descriere: In cursul celor opt ani de existenta, programul WinArhi si-a demonstrat calitatile. In comparatie cu alte aplicatii similare, este apreciat pentru usurinta si simplitatea modulelor specifice coordonarii activitatii unui showroom. Daca la acestea se adauga instrumente puternice si rapide, care gestioneaza procesul de productie, cum ar fi comenzile numerice pentru utilajele de ultima generatie, elaborarea documentelor in format electronic si urmarirea in timp real a productiei, inclusiv colaborarea cu programe tip ERP si gestiune economica, atunci se contureaza imaginea unui program bine conceput. Trebuie mentionata si stabilitatea deosebita a programului si service-ul prompt care este oferit. In cadrul seminarului tehnic, vor fi prezentate ultimele realizari si facilitati ale programului WinArhi.
Conferentiar: Vladimir Peta-Velin, director general DUALSOFT
Studii: Facultatea de Automatizari si Calculatoare, Universitatea de Vest din Timisoara;
Experienta profesionala: (2001 - prezent) director general Dualsoft; (1997 - 2001) reprezentant comercial feronerie Schüring, la firma Mondo Style;
Alte studii: Diploma Profesionala in Management la CODECS .
Descriere: Noul sistem Trocal 88+, promovat de societatea Profine Romania, reprezinta o noutate pe piata romaneasca de tamplarie termoizolanta din PVC. Caracteristicile tehnice ale seriei inovatoare permit executia de ferestre si usi cu un design deosebit, in conditii de rentabilitate. Profilele, cu 6 camere, au o adancime constructiva de 88 mm si sunt prevazute cu garnitura mediana, fiind disponibile in variante de alb, Deco Style, Alu Clip si AluFusion. De asemenea, in cadrul sistemului pot fi montate vitraje de mari dimensiuni. Coeficientul de transfer termic al ferestrelor realizate cu Trocal 88+ este de 1 W/mpK.
Conferentiar: Gabriel Balasoiu, departament vanzari PROFINE ROMANIA
Studii: (1993 - 1999) Academia Tehnica Militara Bucuresti, specializarea "Constructii militare, civile si industriale";
Experienta profesionala: (2001 - 2007) reprezentant vanzari, Profine Romania - Bucuresti; (1999 - 2001) inginer vanzari, HT Troplast Romania - Bucuresti (marca Trocal); (1995 - 1996) colaborare cu firma Comproiect 92 din Ploiesti la realizarea unui soft in domeniul petrolier;
Cursuri de specializare: (1994) participant la programe de instruire in domeniul tamplariei PVC; (1996) curs de calculatoare atestat de Ministerul Educatiei (Word, Excel, Internet); (1994) curs de calculatoare atestat Autodesk (Autocad 14).



Parteneri institutionali:

Organizatori:
Asociatia Producatorilor de Materiale de Constructii din RomaniaCIROM Ministerul Fondurilor Europene AVIR ECONET ANMAR ADUCSIEAR
ROGCB BPIE AAECAHK ARACO PPTT PSCARIC
OAR UAUIM AICPS ARISIAIIROUTCBCTDS